Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

It's... Blog

A humorvilág színe java, elsősorban az angol sorozatokra koncentrálva, de bemutatva más humoros produkciókat, filmeket, sorozatokat is. A blog célja a nagy nevettetők bemutatása, de esetenként a nevettetés is;-)

Friss topikok

A magyar humor helyzete

2010.01.08. 23:03 | DHOPW42 | 79 komment

Címkék: comedy central magyar tea showder klub hofi géza limonádé stand up markos nádas boncz bagi nacsa angol humor beugró lart pour lart médiacápa egy rém rendes család budapesten banánhéj magyar humor holló színház magyarok az űrben

Habár ezt tulajdonképpen nem jeleztem még, de az It's... Blog nem egyszerűen az angol humorról fog szólni. Fő gerincét természetesen ez a témakör fogja adni, viszont úgy gondolom, hogy ezen az igen népszerű, és igencsak erős témán keresztül ki lehet térni más kérdésekre is. Olyan kérdésekre, amik például az egyszeri ember eszébe jutnak, ha az angol humorról hall. Azt gondolja magában: "Igen, az angolok valóban jó sok híres és sikeres sorozatot csináltak... na várjunk csak, miért kéne folyton csak az angolokat nézni? Mi a helyzet az itthoniakkal, a magyar humorral?". A kérdés teljesen jogosan felmerül, és én ki is szeretnék rá térni sok ízben a blog működése alatt. Sőt, nagy mértékben szeretném érinteni kis hazánk poéngyártásának kérdéskörét.

Mert erről nem árt beszélni. Ha megemlítjuk a magyar (tévés) humort, elsőként ilyen nevek és produkciók ugorhatnak be: Hofi Géza, a Markos-Nádas-Boncz trió, a Gálvölgyi-show, a L'art Pour L'art társulat, Holló Színház, nem is tudom, mit lehetne még mondani. De ezek régi dolgok, amik ma már nemigen élnek. Kivéve persze a Gálvölgyi-showt, ami, nos valljuk be... szóval diplomatikusan szólva: vesztett régi fényéből. Ugyanez igaz például a Szeszélyes évszakokra is. Régen nagyon sokan nézték a műsort, nagyon sokan szerették, a klasszikus magyar kabarékat hozta vissza. De amikor ezt megpróbálták 1-2 évvel ezelőtt feléleszteni... a helyzet mindennél katasztrofálisabb lett. Az egyik legszánalmasabb magyar műsor készült el, amit valaha létrehoztunk. És nem ez az egyetlen eset. Ott vannak még a Bagi-Nacsa páros újabb próbálkozásai, a Banánhéj és a Médiacápa, ott van az Irigy Hónaljmirigy, a Magyarok az űrben, a különböző sitcom-próbálkozások, úgy mint Tea, Limonádé (remélem, jól emlékszem ezekre), vagy a valóban borzalmas Egy rém rendes család Budapesten. A magyar humor megtört és megcsömörlött. De vajon mivel és miért? Hofi Géza halálával? A rendszerváltással? Az eredeti L'art Pour L'art feloszlásával? Nos, a magyar humorról szóló bejegyzéseim pontosan erre keresik a választ. És ezen kívül arra, hogy van-e kiút a mélypontból.

Elárulom: van. 1-2 évvel ezelőtt a magyar humorgyártás reménykeltő produkciókat indított el az úton: a nagyon népszerűvé vált Beugrót és a Showder Klubot, valamint elindult a magyar Comedy Central, ahol találhatunk jó és rossz műsorokat is, de mindenképp egy óriási löketet adott nemzeti humorunk feltámadásának. Saját stand-up műsora van, és sugároz jó pár rettentően humoros műsort (ráadásul újabban a Magyar Televízió archívumából is merít klasszikus magyar műsorokat, ami szintén piros pont). A magyar humornak tehát van reménye. És hogy kik a magyar humor reményei, azt - nagyon fantáziadúsan - A magyar humor reményei című állandó bejegyzésrovatomban fogom ecsetelni teljesen önkényes elgondolások alapján. De hát a legtöbb blog erről szól: személyes véleményekről és önkényes elgondolásokról. Úgyhogy ez itt sem lesz másképp. Bemutatom, hogy véleményem szerint kik azok az előadók és melyek azok a műsorok, amik egy teljesen új és kiváló útra terelhetik a magyar humor fejlődését, de könyörtelenül azt is be szeretném mutatni, hogy kik azok az emberek, akik nagyon sokat "segítettek" abban, hogy nemzeti vicckészletünk a lejtő legaljára jusson. Így hát két különböző rovatomban felvezetem majd Nektek a jó és a rossz magyar humort. Hogy végre tiszta legyen a kép, és hogy az It's... Blog is elősegítse humorunk pozitív előretörését.

Ez a bejegyzés egyrészt egy állásfoglaló, mert szeretném, ha a blog a frissítő fejlődés egyik élharcosa lenne. És miért gondolom, hogy helye van az ilyen bejegyzéseknek egy angol humorral foglalkozó oldalon? Azért, mert nagyon sokat tanulhatunk brit barátainktól ezen a téren. Hisz nincsen náluk jobb. És ha az ő példájukat követjük, akkor csak nagyon nagy balgasággal térhetünk le a helyes útról. Ajánlom, hogy ne térjünk le. És igyekszem elérni, hogy ne térjünk le.

A bejegyzés trackback címe:

https://ittts.blog.hu/api/trackback/id/tr541658003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

robitcar 2010.01.09. 17:47:21

Ej-haj! Végre foglalkozik ezzel a témával, legalábbis végre ráakadtam erre a blogra! Kitartást és mértéktartó hangot kívánok, a kellő könyörtelenséggel fűszerezve. Miért is? Talán mert -legalábbis érzésem szerint- a magyar humor, alighanem a társadalmunk durvulását is követve kezd végletesen alpári és obszcén lenni. Pedig nem feltétlen lenne szükséges eltaplósodni. Úgy vélem, ez a jelenség nem ma kezdődött és olyan etalonjaink, mint Hofi, Bonc, Markos, és még jó pár aktív klasszikus is részese volt a stílus megromlásának, mindamellett, hogy számos klasszikus gyümölcsöt is adtak...
Egyre nehezebb gyerekekkel együtt hallgatni a kabarét, vagy tévézni, és ezt a magam részéről fájlalom.
Azt kívánom, hogy esetleg a blogod segítsen viosszatalálni a kiegyensúlyozott, szellemes, de nem mocskosszájú kabaréhoz.

DHOPW42 2010.01.09. 17:49:21

Nagyon köszönöm a bíztatást, szükségem van rá!:-D

És igyekszem a lehető legnormálisabban bemutatni a véleményemet a témával kapcsolatban, körülbelül egy véleményen vagyunk. Jó olvasgatást!

Coyote82 2010.01.09. 17:50:34

én szeretem az angol humort (Monty Python), de létezik jó magyar humor is, lásd www.napirajz.hu. Vagy flood.blog.hu. Azt hittem a téma felhozásának az az oka, hogy véget ért a Kretén magazin, de látom nem került említésre. Kár, mert ezzel tényleg egy fontos szakasz ért véget.

Rókakígyó 2010.01.09. 17:56:51

MI a fene volt ez a poszt? Én nem itt élek ezek szerint.

travelnyuszi 2010.01.09. 17:57:08

@DHOPW42: Jó a blog! Én várom a további posztokat. Csak egy a lényeg...ha lehet ne hagyd magad befolyásolni senki által. Ha esetleg a Comedy Central kezdene nálad hirdetni...:)

v2peti 2010.01.09. 17:59:28

Bagi-Nacsa? Szerintem csináltak pár jó poént Hónaljmirigy? Túl sok rész készült, voltak köztük nagyon jók, és harmatgyengék is.
Magyarok az űrben? Kissé elvont, de abban is van azért ötlet.
Benne van Emese, akarom mondani Angéla...

Tea, Limonádé? Hát elég gyenge lett.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.01.09. 17:59:31

A humor Magyarországon főleg a rádiót jelentette, a Rádiókabaré műhelye anno összefogta szinte a teljes magyar csapatot: szerepelt ott Hofitól kezdve Markosékon át szinte mindenki. Ezért volt nagy baromság szétverni ezt a műhelyt... anno a kabarécsütörtök, a szombat délelőtti havi többórás új kabarék arra inspirálták a szerzőket, hogy írjanak, minél gyakrabban, minél jobbat, hiszen aki szerette a kabarét, azokhoz itt eljutott. Nagyon sok jó dolog született ott. Tudom, ma is van rádiókabaré a Kossuthon, de az már jóval rövidebb, s nincs lehetőség a régi nagy számok játszására - anno a kabarécsütörtök például erre tökéletes volt.

Azért sírni ma sem kell, a "stand-up" generáció új színt hozott a humorba - nem is ártott az elfáradt Farkasházy-Majláth Mikes-Trunkó vonal után - csak már kezd unalmassá válni, hogy a kabaré ma sokszor azt jelenti, hogy felmegy egy emberke a színpadra, és löki a dumát. Anno a régi rádiókabaré úgy nézett ki, hogy volt kb. két óra kabaréjelenet, majd jött fél-egy óra Hofi, mint stand-up. Ma arányaiban már jóval több stand-up van. Viszont a stand-uposok nagyon jó jeleneteket is tudnak írni. Optimista vagyok, na! :-)

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.01.09. 18:06:21

@robitcar: ebben a durvaság dologban nagyon igazad van - anno Sass József mondta, hogy a csúnya beszéd nem helyettesíti a poént. De valahogy a hallgatók "ingerküszöbe" is megnőtt, például ma már nem sokan nevetnének az "NDK turmixgépen", meg a régi jeleneteken. Nemcsak a humor van így ezzel, a filmek is: ma vér kell bele, meg technika, hogy sokan megnézzék, mert egy normál családi kalandfilmre le sem ül a néző. Vagy még jobb példa a rajzfilmek világa: mi még a Frakkot néztük, ma már a "Dragonball" stílus a menő. Szóval igazad van :-)

midnight coder 2010.01.09. 18:09:25

Szerintem a rádiókabaré nagyon-nagyon sokat javult az utóbbi pár évben. Fajkasházy ejvtársat és csapatát már nagyon ideje volt seggberúgni onnan, ennek a fazonnak az utolsó jó poénja valamikor a 80-as években hangzott el. De szerintem akkor sem ő írta. Anno pár éve láttam a Sas-féle Mikroszkót színpadot talán a TV2-n, na az is igen gáz volt. A Bagi-Nacsa és az IHM pedig nagyjából az első pillanattól kezdve.

Tamas.D · http://www.ejatekok.com/ 2010.01.09. 18:09:40

A dumaszínházasok sokat lendítenek a magyar humor helyzetén.
www.ejatekok.com
Jók a grafikák és gyorsak a játékok.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2010.01.09. 18:22:16

A Holló színház, mint a magyar humor képviselője... ez azért barokkos túlzás.
A többivel viszont egyetértek. Nincs túl nagy nemzetközi kitekintésem, de az biztos, hogy a magyar humor kielégítő volt mindig is (számomra mindenképp). A rádiókabaré műhelye nagy múltú, és mindvégig tartotta a színvonalat. Hofi örök, Markos-Nádas, Nagy Bandó, Maksa mind kiválóak voltak a maguk idejében, de például Fábry is zseniális a lemezein.
A stand-uposok nagyon jók, frissek, dinamikusak, bár a többségnek bőven lenne hova javulni (többször előadott panelek, összefüggéstelenül előrángatott, dramaturgiamentes poénvezetés, stb).

DHOPW42 2010.01.09. 18:22:50

Juj, hirtelen mennyi komment lett itt:-D

Egyébként ez nem biztos, hogy egyértelmű volt, de elsősorban a blogban a tévés humorra szeretnék koncentrálni, ahogy az angol sorozatoknál is.

De köszönöm a véleményeket!

@Rókakígyó: mire gondolsz?

Styxx 2010.01.09. 18:22:50

Talán a tévéről (főleg a mainstream) adókból a jó magyar humor csúnya szóval "áttevődött" a Rádiókabaréba, stand up-ba, blogoszférába (juj de modoros ez a szó is, bcs:-( ).

Az egyre lábszagúbb mainstream helyett, ami valahol még mindig a levehető fedelű NDK turmixgépről a sokadik bőr lehúzása (ami anno kiváló jelenet volt, csak a végtelenségig nem lehet újratölteni) és a túlerőltetett, politikai vonal.

Ami szerintem friss és üde az "új fiúkban-lányokban" a civil kisember "újrafelfedezése". Szerintem mi magyarok mindig akkor voltunk eredetiek a humorban, amikor a saját lúzerségünket, a béta hímségünket/nősténységünket hoztuk.

És a diktatórák miatti kötött műfajban voltunk szvsz igazán nagyok, lásd Hofi "gúzsbakötve poénkodok" hihetetlenül magas szinten, de ugye a legnagyobb mimimalista csúcspoén, amikor a nyilas uralom alatt kibukott Imrédy zsidó származása és a mindenki által várt kabaré konferanszié csak ennyit mondott: Nahát!

És most van egy csomó nagyon jó arc. A szentesiek egy része/ pl Kőhalmi,Kiss Ádám (lassan, mint anno Hollywoodban, ki kell írni a stand up öltözőkben, nem elég ha szentesi vagy, nem árt, ha a közönség röhög rajtad:-)). És a diaszpórából a zseniális kolozsvári srácok, de hallottam nagyon jó felvidékieket is, kabaréban is, meg pl a Gyűlölt ellenségeink blogot is ők tolják.

Ez a blog nagyon jó, gr. Tetszik a dipolmatikus elegáns stílusod, igyekeztem ennek megfelelően kommentelni, mert gyakran ettől radikálisabb vagyok.

DHOPW42 2010.01.09. 18:23:31

@Before: a stand-up-témát majd kifejtem természetesen, mért véleményem szerint is vannak nagyon jó, de kifejezetten gyenge fellépők is.

DHOPW42 2010.01.09. 18:26:33

@Styxx: köszi a véleményt! Úgy látom, nagyjából egyetértünk, és ennek örülök, van jogalapja a véleményemnek, úgy látszik:-)

Styxx 2010.01.09. 18:41:56

@DHOPW42:
Igen, úgy tűnik eléggé hasonló az ízlésünk. Érdekel, hogy szerinted kik a jók és kik a gyenge láncszemek a stand-up-ban. Habár az ízlések és pofonok miatt egyvalami tuti és bocs, most egy kicsit vulgáris leszek, eddig se volt könnyű visszafognom magam:-), bármennyire is igyekszik az előadó, minden nézőt úgy se tud leszopni.:-)

Almaspite 2010.01.09. 18:44:52

@Tamas.D: Ha még egy blogba belerondítod az ejátékos linket, akkor megvárlak az iskolád előtt és még ott is üni foglak!

DHOPW42 2010.01.09. 18:46:07

@Styxx: ez természetes, szóval nyílván lesznek majd véleménykülönbségek, de remélem ez senkit sem tántorít el:-D

@Almaspite: kösz, a nevemben is:-D

Messidor 2010.01.09. 18:47:07

Orulok,hogy vegul is egy kommentben a Fabry Sanyi meg lett emlitve,szerintem sokat koszonhet(t)unk neki.Sajnos ma mar csak arnyeka onmaganak.(Mar ami a televizios musorait illeti,onallo estjen 8 eve voltam utoljara,fenomenalis volt.)A standupos sracokkal az a bajom,hogy tul sokat kapunk beloluk,hetente-kethetente nem nagyon tudnak megujulni,sokszor farasztoak.Tenyleg.az MTV"Mondom a magamet"c.musoraban volt igeretes tehetseg?Mert a selejtezok nagyon vacakok voltak.
Megemlitem,multkor voltam a Poen teve kabarefelvetelen-amugy nem tudom fogni-hat, szanalmas volt a Bajor-Galvolgyi-Kern fele humor(gondolom Farkashazy irasai),pedig regen de szerettem oket!

DHOPW42 2010.01.09. 18:48:45

@Messidor: röstellem, hogy Fábry-t kihagytam a felsorolásból, de a jövőben nem fog kimaradni! Valószínűleg kap majd egy bejegyzést, igaz, elsősorban továbbra is az angol humoristákra akarok koncentrálni:-D

Styxx 2010.01.09. 18:59:47

@DHOPW42:
Ha már angol humor. cca 12-13 éve volt egy sorozat a BBC-n.
Indiai humor. Angliában élő indiaiak. Volt benne pár tök jó poén.

Pl: - Nice to meet you, Mrs. Capoor.
- Pronounce, Cooper!

meg fikázzák egymást az angolok és az indiaiak ,majd enyhülésként megállapítják: Ami a közös bennünk, mindketten utáljuk a pakikat!

Erről tudsz valamit? Én anno csak előzetesket láttam. Youtuben, másutt van belőle? (gondolom igen, miből nincs). téynlegh jó, v csak a pár előzetes volt ütős.

És ha már angol humor, akkor course térjünk vissza a magyarra:

A kilencvenes évek elején a költő Petri Györgynek volt egy zseniális kabarétréfája (ki gondolná róla, de ténylelg volt).

A szitu: Ausztriában két németül (na jó, "osztrákul":-)) akcentus nélkül beszélő faszi. Pincér és vendég. Udvariasan beszélnek egymással, a belső monológokban meg szidják a másik osztrák/magyar anyját.

Kellene a címe és, hogy hol lehet letölteni, opcionálisan megvenni. Persze a pontos cm a lényeg a többivel boldogulok, mert a Gugli eddig nem volt annyira jó barátom ,hogy megtaláljam a meglévő infóim alapján.

Előre is kössz.

toroloco 2010.01.09. 19:03:32

Először is gratula a blog témaválasztásához és hogy kikerült az Indexre (csak ezért sikerült belebotlanom).
Nagyon drukkolok a magyar humornak de és bár ne legyen igazam máris aggasztó jeleit vélem felfedezni a romlásnak/visszarendeződésnek.
Elsősorban a megjelenésekor oly friss és valóban vicces showder clubbos generációra és a hazai viszonyok közt már szinte formabontó Comedy Centrálra gondolok.
A sóderesek a Rádiókabaréban inkubálódtak (farkasháziak és fábrysándorok bábáskodtak felettük ami biztosan nagy segítség volt de nem a legjobb ómen) ami nem baj de mind a mai napig nem bírtak onnan le vagy kiszakadni gondolom elsősorban anyagi okok miatt. A Showder Club valamint a Comedy Central bemutatja és a Rádió Kabaré sok szempontból ugyan az a műsor előadók és műsorszámok ijesztő átfedésével. Tudom pénzt kell keresni
A Comedy Centrál elég vérszegényen indított és igen rövíd idő alatt eljutott Maksagyártotta műsorok sugárzásáig és lehet velem nem egyet érteni de Maksa a magyar humor legalja. Ne feledjük a CC egyik atyaúristene a Rádió Kabaréban nevelkedett.
Igen tudom, hogy pénzt kell keresni és bár a CC nagyon bátran és bevállalósan belevágott a saját gyártásu műsorokba de még igy sem tudják kitölteni a műsoridőt. Maksa, Irígyhónajj és társaik nem segítik a magyar humor megújulását. Az új generáció egyre erőteljesebb elhaknisodása és vicceik, témáik elrádiókabarésodása számomra elég látványos és szomorú. Természetesen itt elsősorban a standup és közeli műfajról beszélek és egy Susogós Mackók vagy a Beugró önmagában is bíztató de egyenlőre egyedi jelenség szintjén mozgó produkciók.
Minden esetre drukkolok tovább és alíg várom, hogy mikor jelenik meg a lá HBO Special az első és ütős standup előadói DVD melyet stadionokban tartott teltházas turné előz meg (és standup lokálok elszaporodása követ).

webmestar 2010.01.09. 19:06:36

Grat az index címlaphoz, megérdemled!

A sit-comokról is lesz majd gondolom írás, ahogy azt anno beszéltük :)

(pyro)

DHOPW42 2010.01.09. 19:08:48

@toroblanco: köszi a kommentet! Az a helyzet, hogy én kicsit pozitívabban tekintek a Comedy Centralra, mert habár tényleg vannak szörnyű magyar műsorai (a Maksavízió például megérdemel egy külön bejegyzést...), de sugároz azért olyan sorozatokat is, amik igencsak népszerűek lettek az elmúlt időkben. Az egyik legtipikusabb példa a Family Guy, amiről nyílván megoszlanak a vélemények, de én a dicsőítő oldalon vagyok. Vagy ugye nyomják a Comedy-n a Beugrót, most elkezdték a klasszikus angol sorozatokat (Fekete Vipera, Mr. Bean), elkezdték a régi magyar felvételeket, és szerintem ez egy jó irány. Minden csatornán vannak jobb és rosszabb műsorok, de összességében az én szememben a Comedy Central egy igencsak pozitív kezdeményezés.

DHOPW42 2010.01.09. 19:09:50

@webmestar: ááá, szia Pyro:-D Igen, mindenképpen, ugyanis az Extras c. angol sorozat elég erősen ostorozza az általam nem kedvelt aláröhögős sitcomokat, és ez megkívánja a külön bejegyzést:-D

@Stixx: sajna ezt a sorozatot nem ismerem, de utánajárok, mert vannak még angol sorozatokban jártas ismerőseim, hátha ők hallottak róla!

bigfater · http://bigfater.blog.hu 2010.01.09. 19:12:20

Izgalmas téma! Talán nekem is lesz hozzá egy-két szavam. :)

Bigfater

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2010.01.09. 19:14:51

"Így hát két különböző rovatomban felvezetem majd Nektek a jó és a rossz magyar humort. Hogy végre tiszta legyen a kép, és hogy az It's... Blog is elősegítse humorunk pozitív előretörését."

Ez tényleg szép, ezzel csak az a baj (mint ahogy te is leírtad), hogy természetesen szubjektív lesz a dolog, így nem biztos, hogy a te véleményed a mérvadó. :)
Olyan humor nincs ami mindenkinek tetszik, ez hótbiztos, és az is tuti, hogy élőben ezerszer jobb egy előadás.
A tévével az a baj, hogy rengeteg pénz kell hozzá (de tényleg rengeteg) és ez igencsak meg behatárolja a lehetőségeket.
Említetted a Magyarok az űrben-t. Hát nem lett világszám, pedig a jelenetek többsége nagy sikerrel már ki lett próbálva a Rádiókabaréban, ha jól emlékszem. Viszont a low budget rendesen odatett neki. Azért még így is sok jelenet működött, de az összkép nem lett túl rózsás.
A másik, hogy bár imádom, de nem feltétlen kellene követni az angol humort. Vagyis nem az az egyetlen követhető út. A Rádiókabaré erre jó példa. Vannak nekünk jó íróink, jó előadóink, szóval csak hagyni kéne őket dolgozni. De láttál már olyan embert, aki abból él, hogy kabaréjeleneteket ír?

akos147 2010.01.09. 19:17:23

A stand uposok közül Bödöcs Zsolt a legjobb, fergeteges poénok végig. Nincs gyenge poénja, sűrűn követik egymást, pergőtűzként dobálja, megunhatatlan.

akos147 2010.01.09. 19:18:52

bocsánat, Tibor, nem Zsolt

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.09. 19:20:50

Szerintem amit az Irigy Honalymirigy muvel humor cimszo alatta az egyszeruen katasztrofalis.

DHOPW42 2010.01.09. 19:23:17

@Bruti: köszi a kommentet. Természetesen valóban nem ez az egyetlen követhető út, egy kicsit itt megengedtem a magamnak a költői túlzást:-) Nyílvánvalóan elsősorban én is azt pártolnám, hogy kialakítsunk egy saját, magyaros stílust, és ez a sokszor említett Rádiókabaréban szerintem mindenképp megvan. Viszont a blogban szeretnék a tévés humorra koncentrálni.

"Ez tényleg szép, ezzel csak az a baj (mint ahogy te is leírtad), hogy természetesen szubjektív lesz a dolog, így nem biztos, hogy a te véleményed a mérvadó. :)"

Ezt is aláírom, itt is a költői túlzás dolgozott:-) Próbáltam kicsit heroikusra venni a figurát, hogy meggyőzőbb legyek:-D

És egy kérdés: te AZ a Bruti vagy?:-D Egyébként említetted az élő előadásokat, és a múltkor pont voltam egy fellépéseden, ahol volt még Kiss Ádám, Dombóvári Gábor meg Hadházi, és valóban teljesen más (sokkal jobb!) a hangulat, mint ami a tévéből átjön.

Transzcendentális vérömleny 2010.01.09. 19:30:43

A megoldás Sass József és a Mikroszkóp. Böe.

bacpenszer 2010.01.09. 19:33:07

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: Ez így igaz... "Magyarország első számú paródiacsapata" (akkor milyen lehet a többi?!) ezeréves, lejárt szavatosságú, szakállas viccek előadásából él. A magyar humor mint olyan meg tényleg eléggé lejtmenetben van de a "fiatalok" talán fölhozzák

Cathcart_ezredes 2010.01.09. 19:33:26

Biztos kapni fogok a pofámra, de szerintem a showder klub iszonyatosan kifulladt: ez az utolsó évad kínosságában néha már-már saskabarés mélységekben volt. legalábbis én néha ugyanúgy feszengtem a tv előtt.
Aranyosi és Dombóvári szerintem épphogy közepes, egy társaságban lehetnének a "vicces emberek", de nem hiszem hogy ez elég lenne ehhez. Hadházit a showder klub előtt nagyon-nagyon utáltam, ehhez képest kellemes csalódás, néha kicsit maníros, de látszik hogy ő előadóművész. Kiss Ádám és Kovács András Péter voltak egyértelműen a legjobbak: vagy ellustultak, vagy én változtam sokat de ebben az évadban szerintem egyáltalán nem voltak jók.
Akik szerintem vállalhatatlanok, és messziről el kéne kerülniük ezt a műfajt: Szupkay Viktor (ha egyszer tudna egy olyan storyt mesélni, amiben nem volt berúgva, akkor leesne az állam), Szöllősy-Csák Gergely (képes volt elmondani azt a trabant előzi a porschés viccet úgy mintha vele történt volna... már 7 éves koromban ismertem azt a viccet, nagyon gáz), Lorán Barnabás (nem is kell indokolni szerintem, mert nem találkoztam még emberrel akinek tetszett volna) Felméri Péter (nekem nem jön be a stílusa, sokaknak viszont igen), Csenki Attila, Benk Dénes (ha fegyverrel kényszeríteném őket, akkor sem tudnának viccesek lenni).
Aki szerintem az elejétől kezdve jó volt, és még most is az, az Kőhalmi és Bödőcs.
Gondolom mindenkinek más tetszik, stb. nekem ez a véleményem.

DHOPW42 2010.01.09. 19:35:25

@Catchart ezredes: az én abszolút kedvencem Kőhalmi, de természetesen ezeknek külön bejegyzést fogok szentelni. (dobáljatok meg, de én Szupkay-t szeretem... van valami egzotikus az előadásmódjában:-D)

kpityu2 2010.01.09. 19:36:00

Bár a standup-ot nem nagyon csípem, de jó megmutatkozási lehetőség a fiataloknak. Szvsz. az a fontos hogy minél többen lehetőséget kapjanak, akikből kiválogatódik az új nemzedék.

Bruti · www.facebook.com/Brutistandup 2010.01.09. 19:36:13

@DHOPW42: Igen az. Hát ott elég sokat bénáztam. Úgy lefejeltem a gitárom, hogy két napig fel volt dagadva a fejem :D Érdekes volt.

DHOPW42 2010.01.09. 19:37:36

@Bruti: :-D Mindenesetre örülök, hogy rögtön egy ilyen híresség is betette a lábát az újszülött blogba:-D

@kpityu2: ezzel teljes mértékben egyetértek;-)

bacpenszer 2010.01.09. 19:38:20

@Catchart ezredes: Ezzel megint egyetértek! Egy kis pihenő jót tenne a sorozatnak, vagy legalább annyi, hogy ne hetente adják hanem mondjuk havonta egyszer de akkor több idejük legyen a fellépőknek vagy legyenek kevesebben (vagy stb...) A listáddal is kb. egyetértek, nálam Kőhalmi, Bödőcs, KAP az örök kedvencek. Szupkay borzalom, Trabarna szintúgy, a többi meg szóra sem érdemes

DHOPW42 2010.01.09. 19:39:00

Azért remélem, majd az angol sorozatokkal foglalkozó bejegyzéseimre is jönni fog egy-két komment...:-D

Robinzon Kurzor 2010.01.09. 19:45:41

Az NDK-turmixgép (a levehető ajtós), ha már meg lett említve: az a kabaré (Halló Belváros!, Kern András előadásában) egy valós eseményen alapult.
Egy nagy esőzés után a régi kábelek impregnált bevonattal ellátott papír szigetelése teljesen tönkrement és a belvárásoban tényleg mindenki mindekivel beszélt.

www.youtube.com/watch?v=QU2fRNhv67Q

kaskala 2010.01.09. 19:50:31

Szerintem akinek a Beugró humoros, annak nem kell a humor kritikájával foglalkoznia.
A szinmúvészetin első év első órájának anyaga-:))

DHOPW42 2010.01.09. 19:52:23

@kaskala: persze, de az ötlet a lényeg. Az, hogy valaki kitalálta, hogy ebből népszerű és igényes műsort lehet csinálni: és bejött! A lényeg azon van, hogy rég volt ennyire sikeres és egységesen szeretett magyar műsor a tévében - és szerintem nem alaptalanul nevezem humorosnak, mert a nevető élő közönség és a szándékosan humoros helyzetek kialakítása egyértelműen ezt követeli meg.

Veér Farkas 2010.01.09. 19:52:59

Az a baj, hogy a Showder klub a Hofi-féle intellektuális humor helyett a tahóhumorra épít (tele van kurva anyáddal, baszd meggel, picsával, fasszal stb., főleg az ifjú tahó Kis Ádám szövege - lehet, hogy ez otthon, haverokkal elmegy, de közönség előtt nagyon primitív).
A határontúli fiatalok humora biztos jó a székelyeknek, határon belül viszont rohadt gyenge, és sajnos, a magyar fiatal ún. humoristák többségének sincs semmi humora.

De ettől függetlenül is olyanok, mint az egykor létezett 4,5 voltos elem: laposak és szárazok.

Két kivétel van: Bödőcs és Hadházy.
De ők nem is vállalnak túl gyakran szereplést - hetente nem lehet új poénokkal előállni.
(És jó lenne Badár, de ő nem szereple valamiért. Csak Szőkét elő ne hozzák, mert neki viszont, bár van humora, a szar, túljátszott, ripacskodó, pojácás előadásmóddal teljesen tönkreteszi.)

Droli · blogparodia.blog.hu 2010.01.09. 18:06:21
" ma már nem sokan nevetnének az "NDK turmixgépen""
Hát ma lehet, hogy nem, de akkor az volt az aktuális - és annak volt humora.
Ma is helytálló viszont például az Édes-ékes apanyelvünk vagy a Hanyas vagy? 1001-es?
Persze ezekhez kellettek olyan előadóművészek is, mint Sinkovits Imre és Major Tamás. Ma azok sincsenek.

misbelief · http://tevhit.blog.hu 2010.01.09. 19:52:59

@DHOPW42: Üdv! Sok sikert kívánok a blogodhoz!
Kérlek, hogy az angol humor feltárása során ne feledkezz majd el kedvencemről, Sacha Baron Cohenről! R.E.S.T.E.C.P!!

Veér Farkas 2010.01.09. 19:54:56

@kaskala:
Ebből egy dolog gyorsan kiderül: hogy a színművészetinek még a közelében sem jártál.

Teddypompom 2010.01.09. 20:04:21

Tudom hogy nem illendő bele-politikázni egy illen jó kis eszmecserébe, de ne feledkezzünk meg arról hogy többfajta magyar humor létezik és a tévésrádiós humor azért fáradt ki mer ebből csak egyetlenegy fajtát engedett mikrofon /képernyő elé.

Ugye teccik érteni......

Merhogy a rádiótévét az előző rendszerben szigorúan bizalmi alapon lehetett megközelíteni....
Az államvédelem nem szemérmeskedett, sok, "jóhumorú" alkalmazottját odatette.(Marton Frigyes...)

A Mikroszkóp Komlós Jánosa nem volt egyedülálló jelenség.
Mutasson nekem valaki mégegy ilyen országot aminek ilyen naon vicces politikai rendőrsége volt..
Farkasházy szerintem már nem volt ávós, csak egy hisztérikus liberális, aki azért a "mikutyánk kölyke"....
Sinkó vette át a helyét és ő nyitott ajtót a mostaniaknak,kiszellőzetetve a Gálvölgyi-szagot.
Sinkónak annó nem voltak frenetikus írásai, nem is jó előadó nem is egy átütően erős személyiség, viszont jó szerkesztő és van szimata a tehetséges emberekhez.
A mostani szilveszteri adás nekem kifejezetten tetszett....

Az a mi egészen új a mostani

És mivelhogy ott sem volt rencerváltás, hát ránkrohattak a

Teddypompom 2010.01.09. 20:06:41

Elnézést az utolsó két bekezdés bennmaradt a piszokozatból....

kaskala 2010.01.09. 20:08:39

@Veér Farkas: Nem jártam valóban, de ez nem jelenti azt, hogy a müsor érték.
egyűgyű,egyszerű helyzetgyakorlatok, ha neked tetszik nézegesd

Teddypompom 2010.01.09. 20:16:53

@Veér Farkas:

Neked nem gyön be a Szomszédnéni Produkciós Iroda, viszont nekem begyön.

Vionnyogva fetrengetem a"Magyari turista,medvét les a Hargitán"
cimű opuszukon.....

pocak 2010.01.09. 20:21:59

@Styxx: szerintem a Goodness Gracious Me-re gondolsz, az zseniális volt valóban.
www.bbc.co.uk/comedy/goodnessgraciousme/

pocak 2010.01.09. 20:24:01

@Teddypompom: ők tényleg ölég jók voltak, de a múltheti (?) erdélyi srác viszont harmatgyenge.

Akárhogy is, nyilván nem azon múlik, ki honnan jött.

dokk 2010.01.09. 20:29:39

Szerintem Kormos Anett lesz a női Kőhalmi. Az alaptéma ugyan nem egy váratlan, eredeti választás, de kimeríthetetlen és női szemszögből még így nem nagyon hallhattuk. Az eddigi egyetlen Sass Szilviánál mindenesetre sokszázszor jobb.

v.putin 2010.01.09. 20:33:06

Akár tetszik akár nem a közélet és közérzet meghatározó
a humorérzéknél,no persze a humorküszöbnél is.Kinél-kinél más
és akkor még generációs humorérzékről nem is beszéltünk.Egyben megállapodhatunk,hogy klasszikus humor volt,de már nincs és ebben a kommentekben emlitett nevek
nyomatékosan döntenek.Egy biztos ma humor nincs,ill.számomra hallgathatatlan a jelenlegi és nem keresem a CC-t az illuzió és izlés végett.Azért ne temessük az igazi humort amely tömegeket szórakoztat,talán hibernálva van és bármikor,kedvező széljárás,közhangulat,közérzet és közélet,lassan kiolvasztja.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.01.09. 20:44:14

A stand-up zseniális. Imádom Hofit, imádom a régi klasszikusokat, de a stand-up-nak jönnie kellett, hogy ne béna jelenetekkel legyen tele a rádókabaré. Litkai Gergely volt az, aki itthon elkezdett ezzel foglalkozni, és tetszik- nem tetszik Fábry volt az, aki ebben segített. Őt nem kötelező szeretni, de azért el kell ismerni, hogy sokat segített az induló, fiatal humoristáknak, akik egyébként sokkal viccesebbek nála egy ideje.

Akit kiemelnék, az Bödöcs Tibor, ő elég durván nyomja, nagyon kedvelem a humorát.

Stools · http://www.stools.hu/ 2010.01.09. 20:51:47

Én mindig is imádtam az angol humort (monty python, mr bean, fekete vipera stb.), kár hogy a mai magyar humorvilágban nem igazán van ehhez hasonló.

A magyarok közül Kőhalmi abszolút a legjobb, mert általában a saját életéből mesél el kis epizódokat, ami nem nélkülöz sem humort sem öniróniát és persze mindeközben magadra ismersz:)) Az új stand-uposok nagy részének a műsora viszont abból áll, hogy a magyar "celebeket" fikázzák, ami 1-2x még poén, de már el van csépelve. Úgy látom nagy részük nem tud megújulni és ez elég szomorú.

A Beugró is nagyon jó, az máshogy vicces, de nekem nagyon bejön. A TV2 iszonyú hülye, hogy egy ilyen műsort kiengedett a kezei közül.

DHOPW42 2010.01.09. 20:54:11

@Stools: ezzel a kommenttel minden szempontból egyetértek:-D

Stools · http://www.stools.hu/ 2010.01.09. 20:57:07

@scheerti: igazad van Fábryval kapcsolatban. Régen nagyon jó volt, de egy ideje már a "tahó-humort" nyomja, ahogy valaki fentebb fogalmazott és ez sok embernek nem jön be, viszont sok másnak meg ez tetszik, mivel nincs annyi intelligenciájuk, hogy a finomabb humort felfogják. Kiváncsi vagyok, hogy erre a TV kérte, vagy csak magától változott ebbe az irányba.

Styxx 2010.01.09. 21:04:09

@pocak:
igen, ez az, nagyon ksz. Le is Youtube-oztam párat. Szvsz a youtuboson szándékosan picit késleltetett a hang, de még így a minőségromlással is élvezhető.

Pl. ebben az idiai top gear-ban, az 57. másodpercnél, ahogy hátrasorolják az asszonyt (az indiaiak legendásan g@cik a nőkkel)
www.youtube.com/watch?v=z6h0lkq-Sno&feature=fvst

meg ez Leonardo da Vinci indiai volt is nagyon ott van:
www.youtube.com/watch?v=hjWd9a8Ck8U&feature=SeriesPlayList&p=501A74F8FCC5311C

Styxx 2010.01.09. 21:17:11

@pocak:
ez még jobb talán. A királyi család is indiai. Kb egy perc csak, de megéri kivárni a végét, mert a Károly herceges poén mindent visz.
Na bcs, többet nem off-olok ilyen réteg humorral:
www.youtube.com/watch?v=8acjXigCQG0&feature=related

pocak 2010.01.09. 21:24:34

@Styxx: nekem nem kell bemutatnod, én évekkel ezelőtt végigröhögtem az egész sorozatot, meg is van valahol vhs-en talán. Jó is, hogy eszembe juttattad, le kéne tölteni, és még egyszer végigröhögni. Nekem a klasszikus brit humoros utalások voltak a kedvenceim, Monty Python meg Fawlty Towers jelenetek indiaiasítva.

(mellesleg nincs késleltetve a hang, itt tökéletes, nálad lehet a hiba)

Hahn Csaba · http://www.honlaphozam.hu 2010.01.09. 21:57:41

Nekem Kőhalmi a kedvencem. Érdekes, hogy Bonc Géza Fanótája felkonfjában Nádas éppen ezt a nevet említi 20 évvel ezelőtt. :-)

www.youtube.com/watch?v=5baSR_ZhGLo&translated=1

Styxx 2010.01.09. 22:10:38

@pocak:
Ja, gondoltam, hogy te ismered, különben nem küldöd a linket:-) Angliában élsz/v éltél a kilencvenes években?

Styxx 2010.01.09. 22:12:56

@Hahn Csaba:
Ezt jól kiszúrtad. gr:-). Szerintem abban nagyjából megvan a konszenzus itt a blogon, hogy Kőhalmi legtöbbünknek a kedvence.

toroloco 2010.01.09. 22:21:36

Nem hiszem el, hogy még senki nem anyázott és nem politizált!
Lehet , hogy a hozzászólóknak van humorérzéke? :)
Nem tudom ki mennyi idős de nekem volt szerencsém a német standup kora 90es években végbement semmiből születését gyakorlatilag realtime végigkövetni. Igazán döbbenetes és felemelő élmény volt.
Köszöni azóta is jól van.
Ha nekik ment akkor nekünk kötelező.

DHOPW42
Nem a CCvel van bajom hanem csak féltem hogy a magyar ugar mint többnyire mindent maga alá temeti.

Amúgy meg "Cake or Death".

pocak 2010.01.09. 22:26:17

@Styxx: nem, a BBC Prime-on néztem a festői Dél-Dunántúlon

robitcar 2010.01.09. 22:34:36

@Droli: Szerintem kicsit sok lett a stand up, sok jó közűlük, de olykor azért olyan, mintha addig csiklandoznának, amíg nem rúgok egyet. Szerencsére a jelenetekben is vannak újak, jók, csak nem állt be valami egyensúly-féle.
Ami a régieket és a Kabarécsütörtököt illeti, néha azt éreztem, hogy a műsor egy jól lehatárolható szrző-előadó csoportról szólna. Irdatlan ritkán hallottam újra pl. Keleti Lászlóval vagy én nem is tudom, hogy Halmai (vagy Halmay) rádió című darabot, amely szerintem remekmű volt. S minthogy kazettáról a nyolcvanas évek elején még hallottam, fel kell tételeznem, megvan valahol, valamilyen archivumban.
Belterjessé vált a kabaré, a Kabarécsütörtök, és egyelőre a mostani irányok is meglehetősen kiforratlanok, még ha tényleg tehetségesek is a fiatalabb előadók.

dokk 2010.01.09. 23:11:05

@Hahn Csaba: kínosan gyenge számai voltak

DHOPW42 2010.01.09. 23:15:41

@dokk: én arra emlékszem, amikor a Heti Hetesben adott elő Éles Istvánnal egy zenei számot. Mondjuk Éles Istvánnal alapvetően nincs bajom, de az a(z egyébként playbackelős) produkció vércikire sikeredett.

Messidor 2010.01.09. 23:32:54

@dokk: De lagalabb szepen enekel oreraariakat!

Messidor 2010.01.09. 23:42:41

Az a BACH Szilvia tenyleg katasztrofa,mar vagy 25 eve probalkozik "parodizalassal",huszevesen meg talan jol is allt neki,hogy tudott hangokat utanozni,a szovegei akkor is eleg gazok voltak. Az a HH-bel iszereplese kulonosen,amikor semmi vicceset nem tudott mondani egesz musor alatt.Mintha csak azert kerult volna adasba,hogy azt az egyetlen kinos dalt elenekelje.De hat o is a Maksa-istallohoz tartozik...

Styxx 2010.01.10. 09:56:41

@pocak: akkor onnan nézve tőled már senki sincs jobban a keleti végen. Az igazi eastender:-)

Hasszem 2010.01.10. 12:21:51

Ha arra gondolok, hogyan szivatta, szivatja a TV a legjobb előadókat, szerzőket, akkor nem csodálkozom a jelenlegi szinten. A L'art pour l'art Társulat pl. Galla és Nati kiválása után is ugyanolyan jó maradt, csak éppen nem kapott műsoridőt, ezért nem volt alkalma a közönségnek hozzászokni a változáshoz. És a Társulat ma is a legeredetibb humort nyújtja. De hozzá kell tennem azt is, hogy ha valaki igazán színvonalas, szellemes humorra vágyik, akkor ne a TV-t kapcsolja be, hanem menjen könyvesboltba.

dokk 2010.01.10. 12:53:18

@Messidor:
Egyébként nem elsősorban Bach Szilviát akartam minősíteni,
hanem Kormos Anettet jópontozni.
süti beállítások módosítása